כותרת
> C;
1/1

קצת על חנה אורה ושיטת הטיפול
שתפו אותנו ברשתות החברתיות

אני מאמינה שבכל אחד מאיתנו יש ניצוץ שלא ניתן לכבות אותו לעולם, לא משנה כמה ננסה להתעלם ממנו או לא להכיר בו בכלל, הוא עדיין יהיה בשלו וימשיך להאיר עד שנראה אותו. לניצוץ הזה יש רק מטרה אחת: לגרום לנו להרגיש הכי טוב שאנחנו יכולים בכל חלק ובכל זמן במציאות של חיינו. והרי לכל אחד מאיתנו יש סיבות להרגיש לא ראויים, או להרגיש שאנחנו לא מספיק. כל אחד לפי העוצמות שלו. ולא פעם נרצה לשכנע את עצמינו ואת האחרים למה יש לנו סיבה כזאת.

אבל הניצוץ הזה, שהוא חלק מאיתנו תמיד יזכיר לנו שיש עוד נקודת גישה להתבוננות, הוא ירצה להוכיח לנו שיש סיבות מספיק טובות כדי שנבין שהעובדות של המציאות שלנו דווקא יכולות להראות עבורנו טובות. זו המלחמה היחידה שראויה להתקיים בעולם, המלחמה על הרצון שלנו להרגיש טוב עם עצמינו. מסתבר שאת עולם הטיפול הכרתי הרבה שנים עוד לפני שנהייתי מטפלת בהכשרתי, בכל מקום עבודה שעבדתי בו, בכל חברה שנמצאתי בה, תמיד רציתי להפחית את עוצמת הכאב שאנשים חוו. תמיד הייתה לי את היכולת לראות משהו אחר שהם לא רואים על עצמם, תמיד יכולתי לראות אפשרות לחמלה ולהתחלה חדשה. תמיד ידעתי לעזור להם לצמצם את הפער הזה.

כיצד הגעתי לתחום הצרכים המיוחדים

את עולם הצרכים המיוחדים הכרתי דרך אחיין שלי שבגיל 3.5 אובחן על הספקטרום האוטיסטי, כחצי שנה אחרי שסיימתי את ההכשרה שלי להיות מטפלת ומרפא בריפוי קוונטי. למדתי בכלל בשביל עצמי, להרחבת הכלים האישיים שלי, אבל כאשר עולם הצרכים המיוחדים "דפק לנו בדלת" לא יכולתי להישאר אדישה ליכולות שלי לעזור, בטח כאשר לא מדובר באחותי, אחת הנשים היקרות לי בעולם.

תוך כדי הצלחת הטיפול באחיין שלי הבשורה שהבאתי זרמה והגיעה לעוד ועוד הורים שיש להם ילדים עם צרכים מיוחדים. כך שהשליחות שלי הגיעה עד אלי והיום אני מטפלת ומרפא בתחום של צרכים מיוחדים: אוטיזם, קשב וריכוז, אלימות, בעיות התנהגות, הפרעה נפשית.

יכולתי לבחור לטפל במגוון של אתגרים אחרים, אבל כאשר אני פוגשת אמהות שמספרות לי שהם כבר לא רוצות להיות אמהות של הילדים שלהם? הלב שלי יצא אליהן ולא יכולתי לוותר על הזכות הזאת. לא יכולתי לשאת את העובדה הזאת שמערכת יחסים בין אמא לילדים שלה היא כל כך מיוחדת, אז איך היא הפכה להיות כל כך מורכבת?

אני שומעת יותר ויותר מאימהות (בעיקר) כמה הם מתביישות בילדים שלהם, לא יוצאות איתם החוצה כדי שלא יצטרכו להתמודד עם קשיים עם הילד שפתאום צורח ברחוב, לא יכולים לפגוש מבטים של רחמים באחרים על הילד שלהם, כמה זה קשה עבורם שהם לא מצליחים לתקשר את הפער הזה והסביבה לא מצליחה לקבל את השונות הזאת ולכן היא בורחת ומתעלמת, לא הולכות איתם לאירועים משפחתיים כדי שאף אחד לא יגלה, אני רואה יותר ויותר כמה חוסר אונים יש בתחום הזה – איך קורה מצב שאנשים זרים שהם מטפלים יודעים יותר טוב ממני מה הילד שלי צריך?

אני נתקלת במשפחות שכל הבית משתנה מתוך הכרח, שהם חווים חוסר עונג בחייהם, חוסר מיניות וזוגיות כמו שתכננו, כמה פחדים מתחילים להתעורר, שלא משנה מה הם עושים זה לא עוזר, אין פתרון.

אני פוגשת משפחות שהילד כבר פוגע בתוך המשפחה עצמה, שהם צריכים להתחיל לשקול להוציא את הילד מהבית כדי לקבל קצת שפיות ושקט כדי לקבל חיים אחרים. איך אפשר להתעלם מזה? במיוחד כשאני יכולה לעזור?

המסר ושיטת הטיפול

עם הזמן ככל שנחשפתי לעולם הטיפול חיפשתי את הקול האישי שלי, את המסר שאני רוצה להעביר הלאה. רציתי למצוא את הייחודיות שלי שאני יכולה להביא לתוך העולם הזה וככה נולדה השיטה "חנה אורה".

זכרתי את אותו ניצוץ שיש בכולנו, זכרתי את המטרה שלו, וכשם שאני מוצאת אותו בעצמי ועושה את הכל כדי לתת לו להאיר, החלטתי להשתמש במוטיב שלו ולהעביר אותו הלאה, להזכיר גם להורים שחווים קשיים כאלה שהוא קיים גם בתוכם.

לשיטת חנה אורה יש שתי הנחות יסוד עיקריות:

  1. התפתחות רגשית - הבנה שכל אחד מאיתנו מבקש לחיות חיים של שלווה בתוך המציאות שלו. זאת נקודה חשובה מאוד אך עם זאת יכולה להיות גם קצת מאתגרת כיוון שיש זמנים בחיים שלנו שמעייף כבר להבין והתפתח בחיים, שעבודת עומק שאני יכולה להביא לטיפול לא מתאימה לכל אחד או לא מתאימה לו עכשיו, לכן יצרתי שני מסלולים להתפתחות כאשר אחת מהם עמוקה יותר והשניה יותר עדינה.
  2. אמת – אפשר לומר על הרבה ילדים שהם מאין שיעור עבור ההורים שלהם. ובהמשך לאמירה הזאת, ילדים עם צרכים מיוחדים הם מראה רגשית ומראה של הפחדים החבויים של ועבור ההורים שלהם. בנקודה הזאת אני עוזרת להורים להבין את מה שמסתתר עבור עצמם מאחורי הצורך של הילד שלהם.

בואו נעשה תרגיל קטן, תנסו לדמיין פרח מסוג כלנית. ממש תראו את זה בעיניים שלכם עכשיו. אני מניחה שאתם רואים את הפרח באופן ברור כאילו הוא נמצא מול עיניכם ממש עכשיו. נכון?

באותה הקלות שאתם יכולים לדמיין את הפרח ככה אני יכולה לראות את הנפש ואת הרגשות של הילד שלכם. כאשר הורים מדברים איתי על הילד שלהם אני כבר רואה ויזואלית איך נראה הרגש שלו, אני יכולה לשמוע אותו מה הוא רוצה להגיד לכם ולא מסוגל או שהוא לא יודע, אני מסוגלת להבין את המציאות שלכם מול עצמיכם וגם מולו ולספר לכם איך היא נראית.

יש לי יכולת ייחודית שנולדתי איתה ואני גם מפתחת אותה כל הזמן, אני מניחה שקיים בי סף רגישות כל כך גבוהה שאני יכולה לראות את כל זה בבירור ולספר לכם על זה. לכן בטיפול איתי נחשפת האמת שאותה צריך להבין ובנוסף אני גם יודעת מה הדרך הנכונה והייחודית לכם כדי לפתור אותה.

באופן כזה אני נותנת לילד שלכם מילים כדי לרפא את השתיקה שלו מולכם, ובכך להבין אותו מה הוא מבקש. לכן זאת שיטת טיפול שיכולה לחסוך לכם כל כך הרבה טיפולים רק כדי לגלות אותה. ובנוסף, אתם והילד שלכם מקבל טיפול ייחודי לו שנכון לו באופן מותאם אישי.

אני מאמינה שאדם יכול לרפא את עצמו, אני מאמינה שעולם הטיפול צריך לתת כלים וביטחון כדי שתוכלו להמשיך את חייכם.

מתוך האמונה הזאת גיבשתי כמה עקרונות חשובים:

  • תהליך הטיפול הוא קצר הוא לא מצריך הרבה זמן או תהליך ארוך,
  • אין מחויבות למספר מפגשים כיוון שאנחנו נחליט יחד איך ממשיכים בכל פעם.
  • הטיפול בילד הוא דרך ההורים לכן אני לא צריכה את שיתוף הפעולה שלו או לפגוש אותו, כאמור אני יכולה להתחבר לילד שלכם בשיחה גם אם הוא לא איתנו בשיחה.
  • התפקיד של ההורה הוא להבין את הדברים וליישם את הייעוץ שאתן, כל מה שאייעץ לכם הוא בהתאמה למה שאתם מסוגלים לעשות
  • אני אומרת לכם את כל מה שהילד אומר לי וכל מה שאני מבינה כדי לתת מענה למציאות שלכם, לכן טיפול מסוג כזה חוסך הרבה טיפולים
  • מטרת הטיפול זה בעצם לצמצם את הפער הרגשי כך שתוכלו להרגיש טוב, המטרה היא להדליק את הניצוץ בתוך המציאות, לכן כל מה שאומר יהיה בהתאם למה שאתם מסוגלים להבין ולהכיל.

אני אתן לכם כמה דוגמאות:

ילד אלים – הגיעה אלי אמא שהילד שלה אלים מאוד, היא מתארת שהאלימות שלו יחסית מאוד אכזרית לבני גילו. כאשר התחברתי אליו הוא "אמר" לי שיש בו כעס מאוד גדול (הוא אמר לי במדויק על מה הוא כועס וזה לא המקום לפרט), הוא "סיפר" לי למה הוא כועס ועל מי, והוא גם "אמר" לי מה לעשות ואיך להדריך את אמא שלו כדי שהכעס שלו יירגע. הוא "סיפר" לי שכל פעם שיש ילד שמזכיר לו את הדמות ואת הסיבה שהוא כועס בגללה, הוא מוציא את כל הכעס שלו על הילד הזה. טיפלתי אנרגטית בילד, כאשר האמא הבינה את הסיבה היא התחילה לפעול לפי "ההדכרה" של הילד והאלימות הופסקה.

ילד עם אוטיזם – עם ויסות שמיעה קשה. שם ידיים על האוזניים כל הזמן וכאשר הוא יכול הוא מסתובב עם אוזניות. הוא "אמר" לי שהוא שומע צעקות פנימיות של אמא שלו, שהיא בעצמה מדחיקה. קשה לו לשמוע את הקול הפנימי שלה צועק, לכן בשיחה הזאת התחלנו לדבר עליה ומה גורם לה לצעוק ככה וגם להדחיק זאת. לאחר כמה שיחות, הויסות של הילד יתאזן משמעותית.

ילדה עם חדרה חברתית שלא רוצה לצאת מהבית – הבנו דרך הילדה מה מפחיד אותה באמת, מה גורם לה לחוסר ביטחון, והעניין נפתר כי ידענו איזה ביטחון הילדה מבקשת מתוכה אבל לא הייתה מסוגלת להגיד אותו בעצמה.

ילדה עם אוטיזם – שלא הייתה מוכנה ללכת למקום מסוים למרות שכנועים של ההורים. הבנו דרך הילדה שהיא מרגישה שההורים שלה בעצמם לא רוצים ללכת לשם אבל הם הולכים כי אמרו להם שזה יהיה טוב עבורה. היא "אמרה" לי שזה לא נכון והיא בעצם מגנה על ההורים שלה בחוסר שיתוף פעולה.

יש לי חזון מאוד גדול להפיץ, להנגיש ולקדם את השיטה שלי, שהיא בעצם מסר מאוד גדול לעולם. אני רוצה לאפשר לעוד ועוד הורים ללמוד את הגישה לי וליישם אותם בחייהם ובכך לשפר את מערכת היחסים שלהם עם עצמם ועם ילדם. אני רוצה ללמד הורים להחזיר את הכוח שלהם לעצמם ולמשפחתם ולתת לניצוץ שלהם להוביל אותם. הייתי רוצה שהשיטה שלי והגישה שלי ישפיעו לטובה על העולם- גם הפנימי וגם החיצוני.

בתודה ואהבה

חנה אורה

חנה אורה - טיפול בצרכים מיוחדים

חנה אורה - טיפול בצרכים מיוחדים

חנה אורה - טיפול בצרכים מיוחדים

חנה אורה - טיפול בצרכים מיוחדים

הרצאה "פלא גדול"
איך אני מטפלת באוטיזם
לרכישת הספר
טעימה מהספר
עוצב ונבנה ע"י יאלו עיצוב ובניית אתרים